شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۳۷:۰۶

جایگاه مسئولیت اجتماعی در صنعت کشتیرانی

باشگاه خبری فراساحل: براساس تازه‎ترین تحقیق موسسه SAFETY4SEA شرکت‌های فله‎بر، انجمن‎ها بنادر، و کلاب‌های P&I عملکرد ضعیفی در زمینه مسئولیت‎های اجتماعی داشته‎اند. بر اساس تازه‎ترین گزارش‎ها صنعت کشتیرانی باید فعالیت‎های مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) را افزایش دهد چراکه هم اکنون کمتر از 50 درصد از این صنعت به طور کامل فعالیت‎های مرتبط این حوزه را انجام می‎دهند.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، موسسه SAFETY4SEA در تازه‎ترین تحقیق خود که در سه ماهه نخست سال 2016 انجام داده است 15 بخش مربوط به صنعت کشتیرانی و 10 عامل مطابق با استاندارد ISO 26000 و راهبرد مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا را بررسی کرد. در این تحقیق یک هزار و 867 شرکت کشتیرانی شرکت کردند. بر اساس یافته‌های این تحقیق موفق‎ترین شرکت‎ها در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‎های نفتی، اپراتورهای LNG، شرکت‌های حفاری، اپراتورهای نفتکش و شرکت‎های کانتینری بوده‌اند. در همین حال، شرکت‌های فله‎بر، انجمن‎های مرتبط، بنادر، و کلاب‌های P&I در میان بخش‌هایی بودند که عملکرد ضعیفی در زمینه مسئولیت‎های اجتماعی داشته‌اند.


در این گزارش آمده است:"این نیاز وجود دارد که صنعت به اهمیت گزارش‎های مسئولیت اجتماعی پی ببرد. با در نظر گرفتن این نکته که صنعت کشتیرانی 90 درصد حمل و نقل تجاری جهان را بر عهده دارد، شرکت‎های این حوزه باید تجارت خود را از طریق برقراری ارتباط موثر و حمایت از تعامل با ذینفعان به شکلی پایدار توسعه دهند و ایجاد اعتماد نمایند تا بتوانند در زمینه مسئولیت اجتماعی فعال تر باشند."


آپوستولوس بلوکاس، سردبیر موسسه SAFETY4SEA، گفت: "برای موفقیت در اجرای مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها بر اساس نتایج این تحقیق باید حوزه‌های شناسایی شده مورد توجه قرار گیرند. در حالی که در بسیاری از بخش‎ها فعالیت‎های مثبتی دیده می شود، صنعت کشتیرانی به طور کلی اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمان‎ها را درک نکرده است. چالش‎های اساسی برای محافظت از مردم و زمین وجود دارد و صنعت کشتیرانی باید مسئولیت اجتماعی را در همه بخش‌ها پیاده نماید."



  کد خبر : 1797
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :